RSS

Surinkti turinį

Citata



Kadangi visi aplinkui netenkina Šapranausko įgeidžių, ką kalbėt, kad jis jūsų reikalavimus patenkintų.

"Jei valstybė žmogui neturi atsakomybės, ką jau kalbėti apie žmogaus atsakomybę".


Apie mus

Shake your būtį! "Uroboras" yra krikdemiškas laikraštis apie menininkus, sportininkus ir jų darbus.

Pasiekti redaktorių Karolį Jachimavičių galite paštu: "karolis *etta* uroboras *taškas* lt"

arba mob. tel. nr. +370-610-07086.

Justė Linkutė atidarė Eksperimentinės Tipografikos ir Daiktų Hibridizacijos Stotį (ETIDHS)

Prieš kelias dienas VDA galerijoje apsigynė ir grafinio dizaino bakalaurai. Tarp jų ir Justė Linkutė. Jai 26 -eri, ji labai myli šunis ir jaučia simpatiją laivui Yordan Lutibrodski, kuris kartais praplaukia pro Klaipėdą. Nors pati yra vilnietė.

justina_linkute_titulinis

- Gynimo metu Robertas Jucaitis (LGDA narys, studijos "Mata Hari" įkūrėjas) pavadino tavo darbus analitiniu dizainu. Ar pritartum šiam terminui, o gal pati esi sugalvojusi kitą?

- Tiesą pasakius tai, kad mano darbus apskritai užskaitė kaip dizainą, yra daugiau nei galėjau tikėtis, nes per tarpines peržiūras jaučiausi visai iškritusi iš konteksto. Todėl aš pavadinčiau jį “tapatybės krizės kamuojamu” dizainu. Bet šiaip analitinis požiūris čia žinoma labai svarbus, kadangi be paaiškinimų ir bendro hibridizacijos reiškinio konteksto šie darbai neturi jokios prasmės. Nors galbūt jie atrodo tik kaip loginio pagrindo stokojanti vizualinė ekspresija, tačiau kiekvienas jų buvo sukurtas analizuojant tam tikrą hibridizacijos metodą ir pritaikant jį savo bandymuose.

- Pabandyk trumpai apibūdinti savo darbą, kad skaityojui būtų bent kiek aiškiau apie ką mes čia buriam.

- Eksperimentinė Tipografikos ir Daiktų Hibridizacijos Stotis (ETIDHS) buvo sukurta kaip visuotinės hibridizacijos pasaulyje išraiška ir atlieka kūrybinius bandymus dizaino kontekste. Stotis įkurta siekiant tirti daiktų arba medžiagų savybes, nederančias jų tarpusavio kombinacijas bei naujus jų panaudojimo būdus; tyrinėti tipografiką kaip vizualinės ekspresijos objektą.

- Vos prieš mėnesį atradau tipografą iš Izraelio Oded Ezer ir žavėjausi juo. Dabar matau tavo darbus, kurie ne ką mažiau įkvepiantys. Ar galima būtų kalbėti, jog iš tiesų formuojasi naujos eksperimentinės srovės? Gal galėtum pavardinti daugiau pavyzdžių, juk tikiu, kad domėjaisi?

- Taip, Oded Ezer darbai ir man buvo didelis atradimas, kokiu keliu galima eiti ir plėsti tipografikos bei paties dizaino ribas. Man patiko jo keliami klausimai apie dizaino bei dizainerio profesijos kaipo tokios ateitį mokslo pažangos fone. Manau, kad naujų eksperimentinių srovių formavimasis beveik neišvengiamas įvairių mokslinių hibridizacijos “stebuklų” kontekste, kadangi kiekvienam natūraliai kyla klausimai: kur link visa tai veda – ar tai iš tiesų taip atkakliai siekiamas progresas, ar negrįžtamų padarinių turėsianti destrukcija to, kas gryna ir tikra. Nėra vieno konkretaus atsakymo gerai tai, ar blogai, kas šiuo metu vyksta, tiesiog tai vyksta. Ir ši nežinomybė skatina apmąstyti savo tapatybę kaip individo bei tapatybę kaip tam tikros profesijos atstovo šio reiškinio atžvilgiu. Naivu tikėtis, kad tai, kas buvo daroma prieš dešimt, penkis, ar netgi du metus, bus aktualu ir šiandien, todėl kartu su mokslo pažanga kinta ir kitų sferų veiklos formos. Iš žanrinių ribų diapazono, manau, iškrenta Nicole Knauer projektas “Curious implantation”, Casas i Carbó hibridinės kaukės iš ponio plaukų bei fotorezisto, Meek FM Synesthetic Typography ir daugelis kitų. Įtaigus yra Floris Kaayk filmukas “Order Electrus” apie naujas evoliucijos eigoje susidariusias “elektrinių vabzdžių” rūšis. Taip pat Walter Kitundu hibridiniai muzikos instrumentai. Nors man asmeniškai turbūt labiausiai įkvepiantis yra Jurgis Mačiūnas, kurio veiklą taip pat galima laikyti savotišku “tarpsroviniu” hibridu.

- Su dizaino teorija labiau siejamas daiktų dizainas. Turime ir puikų lietuvišką pavyzdį - Julijoną Urboną. Ar tai reiškia, jog grafinio dizaino atstovams irgi pabodo būti visų laikomais tik amatininkais?

- Nežinau ką tai reiškia - aš ką tik baigiau akademiją ir dar nelaikau savęs grafine dizainere. Tačiau, mano nuomone, šiandien bet kokios srities ar profesijos atstovas yra įpareigotas universalumui ir labai gerai orientuotis šiuolaikinėje situacijoje, turėti platų akiratį bei veikimo lauką, gebėti nesunkiai “persijunginėti” iš vienos veiklos srities į kitą.

- Savo darbe tu peržengi grafinio dizaino ribas. Dalis projekto yra tipografiniai eksperimentai, kita - daiktų hibridizacijos. Taip trinama dar viena riba tarp specialybių. Kokios buvo inspiracijos? (Bandau atsekti mąstymo modelį, kuris privedė iki turimo rezultato).

- Didžiausia inspiracija man visada buvo fantastiška mišrūnė Ronja, kuri, deja, net nėra mano šuo. Pradėjau mąstyti, kad jeigu ji beveislė, neturi dokumentų, tai reiškia, kad ji neturi tapatybės, ar kaip čia?.. Tuomet pradėjau domėtis, ką hibridas reiškia apskritai ir koks jo statusas. Sudomino istoriniai biologijos tekstai apie gyvūnų tarprūšinius kryžminimus, kuriuose gausu argumentų tiek hibridų naudai, tiek prieš juos. Tai iš tikrųjų be galo plati ir įdomi tema. Kai pradedi stebėti, supranti, kad hibridai visur aplink tave, o šio reiškinio paplitimo mastas neįtikėtinas – nuo kulinarijos iki genų inžinerijos. Tapau apsėsta pačios hibridizacijos idėjos ir jos dviprasmybės – iš vienos pusės tai būdas sujungti nederančias dalis į darnią visumą ir patobulinti kažką iš esmės; iš kitos – tai kišimasis į natūralius gamtos dėsnius ir pavojingas žaidimas su nepažįstama medžiaga.

- Stebina, jog tai bakalauro darbas. Tai kaip ir dauguma gynimuose dalyvavusių komisijos narių tikiuosi, jog pratęsi studijas magistrantūroje.

- . Artimiausiu metu mano tikslas – įsigyti nuosavą šunį arba du.

Pristatome Eksperimentinės Tipografikos ir Daiktų Hibridizacijos Stoties darbo rezultatus (po darbais yra autorės komentarai).

001

1 - ATH 01

2 - ATH 02

3 - ATH 03

ATH arba Atsitiktinė Tarpdaiktinė Hibridizacija. Tyrimo metu pasirinkti keli objektai, sąmoningai neturintys tarpusavyje jokio loginio ryšio. Tokiu būdu iš odontologinio įrankio ir guminio dirželio buvo išveista nauja tarpdaiktinė veislė – kombatantai (arba kautynių dalyviai). Vėliau, plėtojant eksperimentą, prie pagrindinių sandaros elementų buvo prijungta dar keletas atsitiktinių daiktų.

4 - STH 01

5 - STH 02

6 - STH 03

STH arba Selektyvinė Tarpdaiktinė Hibridizacija. Dirbtinė Selekcija arba atranka buvo naudojama kaip metodas, padedantis skirtingų daiktų kryžminimo būdu gauti chimerinių palikuonių. Šio eksperimento metu daiktai pasirenkami sąmoningai, iš anksto numatant, kokie jų deriniai bus naudojami. Kaip atskirų dalių sujungimo į visumą priemonė buvo pasirinkta industrinė latekso pirštinė ir sukergta su tam tikrais objektais.

7 - B.FORMA 01

8 - B.FORMA 02

9 - B.FORMA 03

Betaksonominių Formų Anatomija. Eksperimento tikslas – sukurti formą, praradusią savo tapatybę, arbą formą, kuri neturi klasifikacinio indekso ir nevadinama jokiais pažįstamais vardais. Bandymų metu buvo tiriami įvairių objektų hibridizuoti paviršiai, patekę po plonomis, elastingomis medžiagomis, taip pat junginiai iš visiškai nederančių medžiagų dalių. Eksperimentas motyvuotas tuo, kad atšaukus formai konkrečią prasmę, stebėtojas ne patvirtintų sau mintyse gerai žinomos formos vaizdą ir priskirtų ją tam tikrai kategorijai, o stebėtų ją iš kitos perspektyvos – kaip į medžiagos, spalvos, tekstūros visumą.

10 - APPF

Antropomorfinės Pakavimo Plėvės Fazės. Šio eksperimento metu buvo pasirinkti keli savanoriai, ant kurių tempiama pakavimo plėvė „Stretch“ ir fiksuojami pakuojamųjų veido mimikos bei kūno judesių pokyčiai skirtingo intensyvumo tempimų metu. Eksperimentas, pradėtas kaip medžiagos elastingumo ir patvarumo tyrimas, vėliau tapo savanorių ištvermės maksimalios įtampos nekvėpuojant būsenoje išbandymu.

12 - TYPBORG

Tipografiniu kyborgu arba Typborgu vadinamas spaudos ženklų ir kokio nors dirbtinio įtaiso hibridas. Šiuo eksperimentu ETIDHS laboratorija pradeda eilę tyrimų, siekdama išsiaiškinti, kaip padėti pažeistoms ar sergančioms raidėms. Į Stotį buvo atneštas gerokai apgadintas senų šriftų rinkinys su perrėžtais peiliu puslapiais ir to pasekoje rimtai nukentėjusiais spaudos ženklais, patekusiais į pjūvio zoną. Taigi pažeistos organizmų sistemos buvo pakeistos dirbtinėmis detalėmis.

13 - TT

Tipografinė Transplantacija. Eksperimentui buvo pasirinkta keletas pagyvenusio šrifto spaudmenų, pažeistų korozijos. Nuo išorinio poveikio suirę jų audiniai vietomis buvo išretėję ir akyti, kas grėsė neįskaitomumu. Tipografinės Transplantacijos metu iš alternatyvių medžiagų donorių buvo sukurti dirbtiniai implantai ir persodinti į pažeistas vietas. Deja, ne visi spaudmenys vienodai reagavo į svetimkūnius ir kai kuriems kilo atmetimo reakcija. Tolimesni šio eksperimento tikslai – patobulinti implantų formas bei pagerinti ženklų su persodintomis dalimis skaiomumo kokybę.

14 - IN VITRO

Grafika In Vitro. In Vitro (lot. pažodžiui - stikle) – tai procesas (bandymas, tyrimas), atliekamas ne organizme, bet dirbtinėje sistemoje (pvz., mėgintuvėlyje). Mėgintuvėliai bei silikoniniai vamzdeliai šiuo atveju pasirinkti kaip siluetai, kuriuose atliekami įvairūs itin smulkių, trapių ir nepatvarių medžiagų sujungimo į visumą eksperimentai, kadangi stiklo formos grafiškai neutralios pagrindinių nagrinėjamų medžiagų atžvilgiu ir yra tarsi nematomos.

15 - TIPORATORIJA

Tiporatorija. Tipografikos Laboratorija dirba motyvuota siekiu panaudojant naujas technologijas išauginti tipografinius darinius, kuriuos būtų galima sėkmingai persodinti į ligų pažeistas raidžių vietas

16 - DA

Dirbtinis Apraidinimas. Paskatinta žinios, kad 2008 m. Spalio 22d. Didžiosios Britanijos parlamentas priėmė įstatymą, leidžiantį mokslininkams kurti hibridinius žmogaus ir gyvūno embrionus, ETIDHS Tiporatorija ėmėsi bandymų, kaip pritaikyti mokslines žinias apie genų inžineriją savo misijai padėti sergančioms raidėms. Buvo nuspręsta dirbtinai apraidinti organišką medžiagą (šiuo atveju jūrinį tvisterį arba žvejybinį masalą) ir sukurti hibridinį tipografinį embrioną arba Tipbrioną. Tipbrionas gaunamas tada, kai iš jūrinio tvisterio pašalinama jo genetinė informacija ir į jį perkeliama norimos raidės DNR. Apraidinimo būdu gautasis tipbrionas auginamas stiklo formose, kol pradeda vystytis į jau pastebimas raidines formas. Iš paaugusių tokių embrionų tikimasi išgauti tipografines ląsteles, iš kurių būtų galima išauginti struktūriškai sveikus raidžių audinius. Taip bus galima padėti donorų laukiančioms sergančioms raidėms, kurioms reikalinga serifų ar kitų ligos pažeistų vietų transplantacija, arba kurios dėl šrifto (font‘o) kalbos neatitikimo negali turėti trūkstamų brūkšnelių, varnelių bei taškų.

Baigiamojo darbo vadovas: prof. Audrius Klimas.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gynimui buvo pristatyti ir tikri hibridizuoti objektai, kuriuos galima buvo pačiupinėti.

+

dziaugiuos , kad tu lietuve

labas

wooooooooooooooooow, komplimentai didziuliai

birute

Justeee, neitiketina.. as prarijau net nepastebejus visa sita aprasyma. gyvenime nesu apie tai girdejus, prisipazistu. o tu tai supranti ir ismanai!! kaip idomu skaityt, tikiu, idomu atrasti buvo ir isbandyti ;) sveikinu!!!!!!

ruta

Juste, tu nereali! Labai dziaugiuos kartu su tavim! Je je je..

rokas

Net nesitiki kad tai VDA sienose uzgimes darbas...... ir dar bakalauras..... zodis super cia nepades, reiketu jam galimo tobulesnio ir net nefontinio apraidinimo....

Marius

Labai geras darbas. Magistriniam pratesk

elena

Pats geriausias siu metu grafinio dizaino diplominis darbas

Dovile

saunuole Juste!! buvo neitiketina.. dziaugiuosi su tavimi :)

Skelbti naują komentarą

CAPTCHA
Šis klausimas yra skirtas įsitikinti, jog jūs esate žmogus, ir sustabdyti automatinį šlamšto siuntimą.
5 + 0 =
Išspręskite šią paprastą matematinę užduotį ir įveskite atsakymą. Pvz., jei užduotis yra 1+3, įveskite 4.
By submitting this form, you accept the Mollom privacy policy.

Apklausos

Lietuvos gyventojau, kas jums svarbiau? Kurį labiau palaikot?:

Komentaras

Lietuvoje intelektinės nuosavybės vagys ruošiasi kurti "Piratų partiją". Piratavimu yra vadinamos intelektinės nuosavybės vagystės, tad jau pavadinime pasakyta, koks yra jų tikslas - vogti, imti be atlygio tai, ką sukuria kiti, prieš tų kūrėjų valią.

Justė Linkutė atidarė Eksperimentinės Tipografikos ir Daiktų Hibridizacijos Stotį (ETIDHS) | Laikraštis "Uroboras"
Buy approved Buy ambien online we sponsored at
We sponsored at discount cheap good quality Buy phentermine 30mg

Cheap prices good quality Dissertation writing service speed
Buy ambien online speed good quality
Super speed safe Buy klonopin online good quality

RSS

Surinkti turinį

Citata



Kadangi visi aplinkui netenkina Šapranausko įgeidžių, ką kalbėt, kad jis jūsų reikalavimus patenkintų.

"Jei valstybė žmogui neturi atsakomybės, ką jau kalbėti apie žmogaus atsakomybę".


Apie mus

Shake your būtį! "Uroboras" yra krikdemiškas laikraštis apie menininkus, sportininkus ir jų darbus.

Pasiekti redaktorių Karolį Jachimavičių galite paštu: "karolis *etta* uroboras *taškas* lt"

arba mob. tel. nr. +370-610-07086.

Justė Linkutė atidarė Eksperimentinės Tipografikos ir Daiktų Hibridizacijos Stotį (ETIDHS)

Prieš kelias dienas VDA galerijoje apsigynė ir grafinio dizaino bakalaurai. Tarp jų ir Justė Linkutė. Jai 26 -eri, ji labai myli šunis ir jaučia simpatiją laivui Yordan Lutibrodski, kuris kartais praplaukia pro Klaipėdą. Nors pati yra vilnietė.

justina_linkute_titulinis

- Gynimo metu Robertas Jucaitis (LGDA narys, studijos "Mata Hari" įkūrėjas) pavadino tavo darbus analitiniu dizainu. Ar pritartum šiam terminui, o gal pati esi sugalvojusi kitą?

- Tiesą pasakius tai, kad mano darbus apskritai užskaitė kaip dizainą, yra daugiau nei galėjau tikėtis, nes per tarpines peržiūras jaučiausi visai iškritusi iš konteksto. Todėl aš pavadinčiau jį “tapatybės krizės kamuojamu” dizainu. Bet šiaip analitinis požiūris čia žinoma labai svarbus, kadangi be paaiškinimų ir bendro hibridizacijos reiškinio konteksto šie darbai neturi jokios prasmės. Nors galbūt jie atrodo tik kaip loginio pagrindo stokojanti vizualinė ekspresija, tačiau kiekvienas jų buvo sukurtas analizuojant tam tikrą hibridizacijos metodą ir pritaikant jį savo bandymuose.

- Pabandyk trumpai apibūdinti savo darbą, kad skaityojui būtų bent kiek aiškiau apie ką mes čia buriam.

- Eksperimentinė Tipografikos ir Daiktų Hibridizacijos Stotis (ETIDHS) buvo sukurta kaip visuotinės hibridizacijos pasaulyje išraiška ir atlieka kūrybinius bandymus dizaino kontekste. Stotis įkurta siekiant tirti daiktų arba medžiagų savybes, nederančias jų tarpusavio kombinacijas bei naujus jų panaudojimo būdus; tyrinėti tipografiką kaip vizualinės ekspresijos objektą.

- Vos prieš mėnesį atradau tipografą iš Izraelio Oded Ezer ir žavėjausi juo. Dabar matau tavo darbus, kurie ne ką mažiau įkvepiantys. Ar galima būtų kalbėti, jog iš tiesų formuojasi naujos eksperimentinės srovės? Gal galėtum pavardinti daugiau pavyzdžių, juk tikiu, kad domėjaisi?

- Taip, Oded Ezer darbai ir man buvo didelis atradimas, kokiu keliu galima eiti ir plėsti tipografikos bei paties dizaino ribas. Man patiko jo keliami klausimai apie dizaino bei dizainerio profesijos kaipo tokios ateitį mokslo pažangos fone. Manau, kad naujų eksperimentinių srovių formavimasis beveik neišvengiamas įvairių mokslinių hibridizacijos “stebuklų” kontekste, kadangi kiekvienam natūraliai kyla klausimai: kur link visa tai veda – ar tai iš tiesų taip atkakliai siekiamas progresas, ar negrįžtamų padarinių turėsianti destrukcija to, kas gryna ir tikra. Nėra vieno konkretaus atsakymo gerai tai, ar blogai, kas šiuo metu vyksta, tiesiog tai vyksta. Ir ši nežinomybė skatina apmąstyti savo tapatybę kaip individo bei tapatybę kaip tam tikros profesijos atstovo šio reiškinio atžvilgiu. Naivu tikėtis, kad tai, kas buvo daroma prieš dešimt, penkis, ar netgi du metus, bus aktualu ir šiandien, todėl kartu su mokslo pažanga kinta ir kitų sferų veiklos formos. Iš žanrinių ribų diapazono, manau, iškrenta Nicole Knauer projektas “Curious implantation”, Casas i Carbó hibridinės kaukės iš ponio plaukų bei fotorezisto, Meek FM Synesthetic Typography ir daugelis kitų. Įtaigus yra Floris Kaayk filmukas “Order Electrus” apie naujas evoliucijos eigoje susidariusias “elektrinių vabzdžių” rūšis. Taip pat Walter Kitundu hibridiniai muzikos instrumentai. Nors man asmeniškai turbūt labiausiai įkvepiantis yra Jurgis Mačiūnas, kurio veiklą taip pat galima laikyti savotišku “tarpsroviniu” hibridu.

- Su dizaino teorija labiau siejamas daiktų dizainas. Turime ir puikų lietuvišką pavyzdį - Julijoną Urboną. Ar tai reiškia, jog grafinio dizaino atstovams irgi pabodo būti visų laikomais tik amatininkais?

- Nežinau ką tai reiškia - aš ką tik baigiau akademiją ir dar nelaikau savęs grafine dizainere. Tačiau, mano nuomone, šiandien bet kokios srities ar profesijos atstovas yra įpareigotas universalumui ir labai gerai orientuotis šiuolaikinėje situacijoje, turėti platų akiratį bei veikimo lauką, gebėti nesunkiai “persijunginėti” iš vienos veiklos srities į kitą.

- Savo darbe tu peržengi grafinio dizaino ribas. Dalis projekto yra tipografiniai eksperimentai, kita - daiktų hibridizacijos. Taip trinama dar viena riba tarp specialybių. Kokios buvo inspiracijos? (Bandau atsekti mąstymo modelį, kuris privedė iki turimo rezultato).

- Didžiausia inspiracija man visada buvo fantastiška mišrūnė Ronja, kuri, deja, net nėra mano šuo. Pradėjau mąstyti, kad jeigu ji beveislė, neturi dokumentų, tai reiškia, kad ji neturi tapatybės, ar kaip čia?.. Tuomet pradėjau domėtis, ką hibridas reiškia apskritai ir koks jo statusas. Sudomino istoriniai biologijos tekstai apie gyvūnų tarprūšinius kryžminimus, kuriuose gausu argumentų tiek hibridų naudai, tiek prieš juos. Tai iš tikrųjų be galo plati ir įdomi tema. Kai pradedi stebėti, supranti, kad hibridai visur aplink tave, o šio reiškinio paplitimo mastas neįtikėtinas – nuo kulinarijos iki genų inžinerijos. Tapau apsėsta pačios hibridizacijos idėjos ir jos dviprasmybės – iš vienos pusės tai būdas sujungti nederančias dalis į darnią visumą ir patobulinti kažką iš esmės; iš kitos – tai kišimasis į natūralius gamtos dėsnius ir pavojingas žaidimas su nepažįstama medžiaga.

- Stebina, jog tai bakalauro darbas. Tai kaip ir dauguma gynimuose dalyvavusių komisijos narių tikiuosi, jog pratęsi studijas magistrantūroje.

- . Artimiausiu metu mano tikslas – įsigyti nuosavą šunį arba du.

Pristatome Eksperimentinės Tipografikos ir Daiktų Hibridizacijos Stoties darbo rezultatus (po darbais yra autorės komentarai).

001

1 - ATH 01

2 - ATH 02

3 - ATH 03

ATH arba Atsitiktinė Tarpdaiktinė Hibridizacija. Tyrimo metu pasirinkti keli objektai, sąmoningai neturintys tarpusavyje jokio loginio ryšio. Tokiu būdu iš odontologinio įrankio ir guminio dirželio buvo išveista nauja tarpdaiktinė veislė – kombatantai (arba kautynių dalyviai). Vėliau, plėtojant eksperimentą, prie pagrindinių sandaros elementų buvo prijungta dar keletas atsitiktinių daiktų.

4 - STH 01

5 - STH 02

6 - STH 03

STH arba Selektyvinė Tarpdaiktinė Hibridizacija. Dirbtinė Selekcija arba atranka buvo naudojama kaip metodas, padedantis skirtingų daiktų kryžminimo būdu gauti chimerinių palikuonių. Šio eksperimento metu daiktai pasirenkami sąmoningai, iš anksto numatant, kokie jų deriniai bus naudojami. Kaip atskirų dalių sujungimo į visumą priemonė buvo pasirinkta industrinė latekso pirštinė ir sukergta su tam tikrais objektais.

7 - B.FORMA 01

8 - B.FORMA 02

9 - B.FORMA 03

Betaksonominių Formų Anatomija. Eksperimento tikslas – sukurti formą, praradusią savo tapatybę, arbą formą, kuri neturi klasifikacinio indekso ir nevadinama jokiais pažįstamais vardais. Bandymų metu buvo tiriami įvairių objektų hibridizuoti paviršiai, patekę po plonomis, elastingomis medžiagomis, taip pat junginiai iš visiškai nederančių medžiagų dalių. Eksperimentas motyvuotas tuo, kad atšaukus formai konkrečią prasmę, stebėtojas ne patvirtintų sau mintyse gerai žinomos formos vaizdą ir priskirtų ją tam tikrai kategorijai, o stebėtų ją iš kitos perspektyvos – kaip į medžiagos, spalvos, tekstūros visumą.

10 - APPF

Antropomorfinės Pakavimo Plėvės Fazės. Šio eksperimento metu buvo pasirinkti keli savanoriai, ant kurių tempiama pakavimo plėvė „Stretch“ ir fiksuojami pakuojamųjų veido mimikos bei kūno judesių pokyčiai skirtingo intensyvumo tempimų metu. Eksperimentas, pradėtas kaip medžiagos elastingumo ir patvarumo tyrimas, vėliau tapo savanorių ištvermės maksimalios įtampos nekvėpuojant būsenoje išbandymu.

12 - TYPBORG

Tipografiniu kyborgu arba Typborgu vadinamas spaudos ženklų ir kokio nors dirbtinio įtaiso hibridas. Šiuo eksperimentu ETIDHS laboratorija pradeda eilę tyrimų, siekdama išsiaiškinti, kaip padėti pažeistoms ar sergančioms raidėms. Į Stotį buvo atneštas gerokai apgadintas senų šriftų rinkinys su perrėžtais peiliu puslapiais ir to pasekoje rimtai nukentėjusiais spaudos ženklais, patekusiais į pjūvio zoną. Taigi pažeistos organizmų sistemos buvo pakeistos dirbtinėmis detalėmis.

13 - TT

Tipografinė Transplantacija. Eksperimentui buvo pasirinkta keletas pagyvenusio šrifto spaudmenų, pažeistų korozijos. Nuo išorinio poveikio suirę jų audiniai vietomis buvo išretėję ir akyti, kas grėsė neįskaitomumu. Tipografinės Transplantacijos metu iš alternatyvių medžiagų donorių buvo sukurti dirbtiniai implantai ir persodinti į pažeistas vietas. Deja, ne visi spaudmenys vienodai reagavo į svetimkūnius ir kai kuriems kilo atmetimo reakcija. Tolimesni šio eksperimento tikslai – patobulinti implantų formas bei pagerinti ženklų su persodintomis dalimis skaiomumo kokybę.

14 - IN VITRO

Grafika In Vitro. In Vitro (lot. pažodžiui - stikle) – tai procesas (bandymas, tyrimas), atliekamas ne organizme, bet dirbtinėje sistemoje (pvz., mėgintuvėlyje). Mėgintuvėliai bei silikoniniai vamzdeliai šiuo atveju pasirinkti kaip siluetai, kuriuose atliekami įvairūs itin smulkių, trapių ir nepatvarių medžiagų sujungimo į visumą eksperimentai, kadangi stiklo formos grafiškai neutralios pagrindinių nagrinėjamų medžiagų atžvilgiu ir yra tarsi nematomos.

15 - TIPORATORIJA

Tiporatorija. Tipografikos Laboratorija dirba motyvuota siekiu panaudojant naujas technologijas išauginti tipografinius darinius, kuriuos būtų galima sėkmingai persodinti į ligų pažeistas raidžių vietas

16 - DA

Dirbtinis Apraidinimas. Paskatinta žinios, kad 2008 m. Spalio 22d. Didžiosios Britanijos parlamentas priėmė įstatymą, leidžiantį mokslininkams kurti hibridinius žmogaus ir gyvūno embrionus, ETIDHS Tiporatorija ėmėsi bandymų, kaip pritaikyti mokslines žinias apie genų inžineriją savo misijai padėti sergančioms raidėms. Buvo nuspręsta dirbtinai apraidinti organišką medžiagą (šiuo atveju jūrinį tvisterį arba žvejybinį masalą) ir sukurti hibridinį tipografinį embrioną arba Tipbrioną. Tipbrionas gaunamas tada, kai iš jūrinio tvisterio pašalinama jo genetinė informacija ir į jį perkeliama norimos raidės DNR. Apraidinimo būdu gautasis tipbrionas auginamas stiklo formose, kol pradeda vystytis į jau pastebimas raidines formas. Iš paaugusių tokių embrionų tikimasi išgauti tipografines ląsteles, iš kurių būtų galima išauginti struktūriškai sveikus raidžių audinius. Taip bus galima padėti donorų laukiančioms sergančioms raidėms, kurioms reikalinga serifų ar kitų ligos pažeistų vietų transplantacija, arba kurios dėl šrifto (font‘o) kalbos neatitikimo negali turėti trūkstamų brūkšnelių, varnelių bei taškų.

Baigiamojo darbo vadovas: prof. Audrius Klimas.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gynimui buvo pristatyti ir tikri hibridizuoti objektai, kuriuos galima buvo pačiupinėti.

+

dziaugiuos , kad tu lietuve

labas

wooooooooooooooooow, komplimentai didziuliai

birute

Justeee, neitiketina.. as prarijau net nepastebejus visa sita aprasyma. gyvenime nesu apie tai girdejus, prisipazistu. o tu tai supranti ir ismanai!! kaip idomu skaityt, tikiu, idomu atrasti buvo ir isbandyti ;) sveikinu!!!!!!

ruta

Juste, tu nereali! Labai dziaugiuos kartu su tavim! Je je je..

rokas

Net nesitiki kad tai VDA sienose uzgimes darbas...... ir dar bakalauras..... zodis super cia nepades, reiketu jam galimo tobulesnio ir net nefontinio apraidinimo....

Marius

Labai geras darbas. Magistriniam pratesk

elena

Pats geriausias siu metu grafinio dizaino diplominis darbas

Dovile

saunuole Juste!! buvo neitiketina.. dziaugiuosi su tavimi :)

Skelbti naują komentarą

CAPTCHA
Šis klausimas yra skirtas įsitikinti, jog jūs esate žmogus, ir sustabdyti automatinį šlamšto siuntimą.
5 + 7 =
Išspręskite šią paprastą matematinę užduotį ir įveskite atsakymą. Pvz., jei užduotis yra 1+3, įveskite 4.
By submitting this form, you accept the Mollom privacy policy.

Apklausos

Lietuvos gyventojau, kas jums svarbiau? Kurį labiau palaikot?:

Komentaras

Lietuvoje intelektinės nuosavybės vagys ruošiasi kurti "Piratų partiją". Piratavimu yra vadinamos intelektinės nuosavybės vagystės, tad jau pavadinime pasakyta, koks yra jų tikslas - vogti, imti be atlygio tai, ką sukuria kiti, prieš tų kūrėjų valią.

Dissertation writing service in usa cool cheap price
Buy klonopin online qulitative in usa low price cheap price here
Great service qulitative buy cheap Buy ambien online

Qualify inhouse pharmacy site