RSS

Surinkti turinį

Citata



Kadangi visi aplinkui netenkina Šapranausko įgeidžių, ką kalbėt, kad jis jūsų reikalavimus patenkintų.

"Jei valstybė žmogui neturi atsakomybės, ką jau kalbėti apie žmogaus atsakomybę".


Apie mus

Shake your būtį! "Uroboras" yra krikdemiškas laikraštis apie menininkus, sportininkus ir jų darbus.

Pasiekti redaktorių Karolį Jachimavičių galite paštu: "karolis *etta* uroboras *taškas* lt"

arba mob. tel. nr. +370-610-07086.

Kuo labiau mūsų bijote, tuo didesni mes tampame. Jūsų žurnalistai.

kom_titLook at this bloody hipster.

Praeitą savaitę rašiau rašiau ir susprogo mano stalinio kompiuterio monitorius. Bandžiau prisijungt kitą, bet jis nieko nerodė, tada aš neišjungęs stacionaro iš tinklo bandžiau pažiūrėt, ką reiškia tas raudonas mygtukas. Keičia įtampos dydį, sukelia techninius nesklandumus ir nugramzdina į užmarštį ilgus komentarus apie sarkastiškąjį Vytautą Landsbergį, kontraversiškąjį Artūrą Račą ir apsauginį Dainių Radzevičių.

Akademinės muzikos žvaigždė praeitą penktadienį surengė susitikimą. Stovėjau smarkiai atsilikdamas nuo amžiaus vidurkio ir klausiau, kaip profesorius pradeda kalbą nuo Europos parlamento reikalų, papasakodamas apie daugiapolį BRIC pasaulį, ir pasigąsdindamas šnekomis apie musulmonus bei oditimi Baracku Obama („Nežiūrėjo amerikiečiai, kad jis juodas“) grįžta prie amžinosios Rusijos ir nūdienos gėjų aktualijų. Monsinjorui Vincentui Sladkevičiui, raginančiam rengti rinkti milijoną parašų (lažinamės, kad jis jų surinktų greičiau nei pro-LGBT), jis juos apibrėžė kaip dar vieną grupę, ragino nepasiduoti provokacijoms bei teigė, kad jeigu mes galvotumėm, ką gaminti, ar orientuoti valstybės gamybą į meną, būtumėm merkantiliški. Na, tai tas pats, kas parduoti „Mažeikių naftą“ rusams – pragmatika pirma. Man susidarė įspūdis, kad ponui Landsbergiui labai svarbu, kaip jį įvertins istorikai, bet jeigu jis nepradės palaikyti pramogų valstybės idėjos, aš įvertinsiu jį rasizmu ir krikščioniškų vertybių išsižadėjimu. Juk iš atvykusių totorių mes turėjome naudos ir juos gerbiame, tai kodėl negalime kelti sąlygų alžyriečiams ir sudaniečiams, o gėjų elgesys yra amoralus, o juk būtent moralės klausimus mes statome pirma, kai kalbame su Rusija? Tad kodėl turėtumėm dabar elgtis kitaip?

Aš turbūt tik dar labiau apsunkinu ir taip sudėtingus prezidento santykius su žiniasklaida. Net ir akademinės muzikos žvaigždėms sudėtinga su mumis bendrauti, o dar bendrapartiečiai skundžiasi, kad socdemai papirko visą žiniasklaidą ir dešinieji neturi savo leidinio. Galbūt užuot ieškojus palankiai nusiteikusių žurnalistų, geriau būtų bandyti juos sudominti.

Landsbergis sako, kad yra internetas.

Praleidęs dvi su puse valandos su patriarchu ir nuo tolesnių ginčų su juo sulaikytas Seimo pirmininko pavaduotojo Česlovo Stankevičiaus kalbų apie technofilijos pagimdytus klasterius, infrastruktūrą sukurtą dar prieš atsirandant poreikiui, džiugiai išėjau į sniegu padengtą vasario vakarą, žadėdamas sau dar kartą čia sugrįžti.

Artūras Račas, istorikas su krepšininko patirtimi ir žurnalisto užsiėmimu, nesugebėjo man atsakyti, ar Zita Kelmickaitė pažeistų etiką, ar jai būtų moralu pačiai daryti laidas ir dėti jas į internetą? Kurią čia dieną LRT taryba nutarė, kad ir būdama savivaldybės nare, ir vesdama laidas ji pažeidžia etiką. Interneto puslapis, kuris Visuomenės informavimo įstatyme vadinamas informacinės visuomenės informavimo priemone (tai galbūt reikia pagaliau išformuoti tas informacinę visuomenę statančias institucijas, jeigu šviesus rytojus jau atėjo?), prieinamas visiems, tad ar moralu Leonidui Donskiui, Sauliui Stomai, Gediminui Kirkilui turėti savo puslapius ir formuoti juose viešąją nuomonę, jeigu Zitai Kelmickaitei daryti laidą ir formuoti nuomonę yra amoralu?

Internetas juk apima ir sufuzina visas žurnalistikos formas, tačiau kol šios dvidešimtmetės revoliucijos faktas pasieks etiškas galvas, turės nutekėti dar kelios kartos. Net Europos parlamentas tik dabar pradėjo suvokti, kad internete informacija juda greitai ir dažnai neprognozuojamai, tad ką kalbėti apie kokią nors Žurnalistų ir leidėjų etikos komisiją, kurios inspektorius stebi tik laikraščius, bet ne televiziją ir radiją. O populiariausias Lietuvos tinklapis „Delfi“ leidžia televizijoms nemokamai naudotis savo eteriu ir kišti jiems patogią informaciją. Nors reklamos užsakovai, prieš užsakydami sklaidą, susėda ir tariasi, kur geriau pinigus kišti. Aišku, kad į televiziją. Ji juk ownina ir spaudą, ir internetą, o valdžia kompensuoja gyventojams skaitmeninius imtuvus. Televizorius informacinėje visuomenėje yra pirmo būtinumo prekė.

Žurnalistų sąjungos pirmininkas ir etikos sargu pamažu tampantis Dainius Radzevičius sako, kad aš gal durnas ir knygų neskaitęs, kad tokius klausimus keliu, tačiau jis turbūt labiau nei Račas būtų linkęs palaikyti mano idėją žiniasklaidos priemonėms padaryti privaloma reikalauti diplomų, o jau dirbantiems žurnalistinį darbą, bet neturintiems išsilavinimo, suteikti kursus. Juk mes neleidžiame teisinio, medicininio darbo, mokytojais, policininkais būti bet kam, kodėl tada turime taip elgtis su žurnalistais? Tai tik padėtų greičiau pereiti į informacinį kapitalizmą, pakelti politinę kultūrą, pagilinti žurnalistikos tradicijas ir užtikrinti Lietuvos konkurencingumą pasaulyje. Žurnalistikos instituto direktorius Žygintas Pečiulis minėjo, kad yra sutikęs analitinėse televizijos laidose (čia tos, kur apie Kedį pasakoja), kurie nebuvo girdėję apie Etikos kodeksą.

Užtat žino, kad Konstitucija buvo tokia moteris, kuri nusiskandino nėščia.

Aišku, diplomų reikalavimas padėtų tik tvarkytis su esamomis problemomis, o kur tos, kurios mūsų laukia – karas internete už savo nuosavybės teises, kuriam užkirsti kelią galima tik visuotinai ir visur ir visada internete privalomu elektroniniu parašu žmogui ir elektroniniais dokumentais jo turtui. Amerikos puslapiai jau senokai pradėjo riboti medžiagos prieinamumą užsieniui, per pastaruosius mėnesius atsirado ir interneto bounty hunters, už atlygį gaudantys vagiantis dainas ar nuotraukas, Murdochas trenkė kumščiu per stalą ir pradėjo kovoti su nelegaliu jo žiniasklaidos korporacijų gaminių kopijavimu, Italija blaškosi, nežinodama kaip reglamentuoti rengiančius filmuotas laidas internete ir prilygina juos transliuotojams, o mes keliame pirmąją bylą už didelio mąsto autorinių teisių pažeidimą.

Kodėl mes Baudžiamajame kodekse dar neprilyginome intelektinės nuosavybės vagystės paprastai vagystei, o saugos priemonių nulaužimo – plėšimui? Ar todėl, kad visi vagia? Ar todėl, kad muzikai prarado viltį užsidirbti iš savo darbo, kuriam ruošėsi mokyklose ir universitetuose ilgus metus, ir bando užsidirbti tik iš koncertų? Ar todėl, kad va, sėdžiu, parsisiunčiu, ką čia, juk jei būtų kitaip, būtų nesąmonė?

Nesąmonės, mano galva, gimsta, kai kažkas nebegali tylėti, iškelia savo balsą ir parodo savo jausmus. Stebuklas yra nesąmonė. Meilė yra nesąmonė, nesuvokiama sąmonėje plūduriuojančiais žodžiais, o noras atimti kito turtą gimsta iš neapykantos. Turim tame patirties. Ar noras vogti kitų meilės vaisius gimsta iš neapykantos už tai, kad kitas myli?

Frystailo... Rok da maikafoun.

cetuz

man atrodo, kad bijai. o MS puikiai suvokia, kad Windows nuo pat pradžių gimė ne iš B. Gates'o meilės programavimui, o dėl apsukrios kodo "vagystės" iš dėl meilės programuojančio kolegos. It's humane nature to fear the unusual :)

“Nothing is original. Steal from anywhere that resonates with inspiration or fuels your imagination. Devour old films, new films, music, books, paintings, photographs, poems, dreams, random conversations, architecture, bridges, street signs, trees, clouds, bodies of water, light and shadows. Select only things to steal from that speak directly to your soul. If you do this, your work (and theft) will be authentic. Authenticity is invaluable; originality is nonexistent. And don’t bother concealing your thievery—celebrate it if you feel like it. In any case, always remember what Jean-Luc Godard said: ‘It’s not where you take things from—it’s where you take them to.’”
— Jim Jarmusch, Golden Rules, 2004

p.s.
Baudžiamasis kodeksas gimė iš meilės, bet ne dėl jos. Bet tu užsiėmęs jo panaudojimų, bet ne nuolatinu kūrimu.

Karolis Jachimavičius

Yra, be meilės apskritai nieko nebūtų. Ten buvo provokacija "Microsoft", kad nevyniotų žodžių į vatą ir atvirai ir aiškiai dėstytų savo poziciją. Tačiau jie bijo viešosios nuomonės, visų vagių, aiškinančių, kad "taigi va, Linkomanijoj buvo" arba "visi taip daro" (kaip per pogromą).

cetuz

Jei baudžiamasis kodeksas nėra meilės vaisius, tai meluoji, nes šauki, kaip drigantas: http://www.uroboras.lt/2009/11/10/microsoft-neturi-kiausu/

Karolis Jachimavičius

Aš nešaukiu vagystė, jeigu Baudžiamasis kodeksas nenurodo kitaip. Žmogaus atvaizdas nėra kūrinys, bent jau jo paties, todėl jo neįmanoma vogti, įmanoma tik neteisėtai panaudoti - jeigu reklamai. O jeigu savo kūriniui? Trumpam reportažui savo draugams iš Nemenčinės festivaliuko savo 32iejų žmonių skaitomam puslapėly? Čia aišku galima būtų atversti pašnekovui po nosim Visuomenės informavimo įstatymą ir parodyt, kad viešose vietose galima rinkti informaciją kaip nori, tačiau palaukit - iš to mano atvaizdo kažkam nuo blogerius išlaikančios žurnalistikos korporacijos nubyrėjo 30 litų, ar neturėtų ir man dalis priklausyti? Jeigu girdėjai kokį nors panašų precedentą, džiaugčiausi perskaitęs.

cetuz

bet kai aš darau CD atvaizdą (parodyt draugui), tu juk šauki "vagystė". ar blogai suprantu tavo autorinių teisių politiką?

Karolis Jachimavičius

Nors frazė "jūs neturite teisės manęs matyti" 2050-aisiais manęs nenustebintų...

Karolis Jachimavičius

Aš nežinau, ar "teisė į atvaizdą" yra geras dalykas, kadangi ne visi atvaizdo panaudojimai būna komerciniai, nors aš manau, kad ateityje nebus žmonių, kurie nesinaudos internetu - bet kokie santykiai, ne tik verslo, bus per internetą kažkokia forma. Juk žmogus nėra savo atvaizdo autorius, tad jeigu aš nufotografuoju žmogų, tai kodėl neturėčiau galėti tos nuotraukos parodyti draugui? Taip pat kaip dabar pamatyčiau ką nors ir papasakočiau. Juk mąstant, kad žmogaus atvaizdas priklauso jam, yra nelegalu jį prisiminti.

cetuz

nekalbu apie atvaizdus. kalbu apie tavo (medijų suformuotas) intencijas apie pasaulį iš kurių atsiranda tavo politika. jei būtum augęs su internetu, mąstytum jo grįstomis vertybėmis, t.y. kiek kitaip, tiek ten norėjau pasakyt. "Pirmtaku" vadinau ne Boing Boing, o popiežių; judviejų "zamaškės" panašiom sankryžom juda.

Karolis Jachimavičius

Ką tu darytum, jeigu patektum į kadrą? Man atrodo, kažkur internete yra tavo atvaizdo prifilmuota.

Teisė į atvaizdą nėra nieko naujo kaip ir valdžios susirūpinimas savo regalijų tiražavimu: Seimas kažką rūpinosi dėl įvairių saldainių ir dešrelių su jo vardu naudojimu, nežinau, kaip baigėsi. Boigboing nėra mano pirmtakas, nors aš jį skaitydavau ir ten sužinojau daugybę įvairių įdomių nutikimų dėl autorių teisių, bet niekada ten nerašiau.

Karolis Jachimavičius

Folkloras - tai kūriniai, kurių autorystės neįmanoma nustatyt. You catch my drift?

c_3000

Karoli, ar tu gauni autorių teisę retransliuoti jų kūrinius savo interneto folkloro skyrelyje?

telemanija

Sutinku su Jumis, kad ir zurnalistai turi tureti ne krepsininko diplomus, kalbu apie A.Raca.
Nes si asaba viesai suskubo nuteisti imone dar ir viesai pagrasinti sugadinti reputacija, pasistengti padaryti taip, kad imone turetu dar ir materialiniu nuostoliu, taip pat ne tik pagrasino , bet emesi ir konkreciu smeizikisku veiksmu ( kalbu apie rastus)...Juokinga tai,kad si asaba viesai psisako uz kova su "mazomis" imonemis :) juokinga, kai Valdzia stengiasi jas remti :)))
Taip pat matau, kad yra zurnalistu turinciu ir kitokia nuomone, o ne ta kuria apibrezia A.Racas...Kiek daug viena asaba gali sau leisti :)))

cetuz

savininkiškumo horoskopai su krikščioniška morale :) buvau visai pamiršęs, kad tu iš TV pasaulio!

p.s. kažkaip vėluoji nuo savo pirmtako: http://boingboing.net/2009/12/19/pope-passes-special.html

toto

Skystimo kiekis viršija kaušo tūrį. O dar smegenys kur?

okeana burbuls

> Kodėl mes Baudžiamajame kodekse dar neprilyginome intelektinės nuosavybės vagystės paprastai vagystei, o saugos priemonių nulaužimo – plėšimui? Ar todėl, kad visi vagia? Ar todėl, kad muzikai prarado viltį užsidirbti iš savo darbo, kuriam ruošėsi mokyklose ir universitetuose ilgus metus, ir bando užsidirbti tik iš koncertų? Ar todėl, kad va, sėdžiu, parsisiunčiu, ką čia, juk jei būtų kitaip, būtų nesąmonė?

Paklausk Mizaro ir Abramavičiaus. For real, nueik į katedrą ir paklausk.

d.chmieliauskas

paskutinė pastraipa labai gerai reziumuoja garsių piliečių postringavimus. vis dar keista, kad būdami tokie europiečiai išlikt dideliais rasistais ir homofobais. šaunuolis, Karoli

Pipedija Enciklopedija

Oho, Karolis Jachimavičius skelbia klerikalfašistines idėjas apie tai, kaip blogerius suvaryti į konslagerius ir paskandinti Konstituciją, katra nėščia, nes su ja kas ką padarė kokioje pozoje ir nekvalifikuotai ir be diplomų, todėl ir reikia, kad visi prieš tai išlaikytų kursus? Kodėl neatskleistas šis įdomus klausimas iki paties galo ir neįvardinta, kam tas galas priklauso ir kas juo mojuoja?

kristinel

jo, liežuvis pakabintas :)

rikitikichik

kaip pavasario lietus.

Apklausos

Lietuvos gyventojau, kas jums svarbiau? Kurį labiau palaikot?:

Komentaras

Lietuvoje intelektinės nuosavybės vagys ruošiasi kurti "Piratų partiją". Piratavimu yra vadinamos intelektinės nuosavybės vagystės, tad jau pavadinime pasakyta, koks yra jų tikslas - vogti, imti be atlygio tai, ką sukuria kiti, prieš tų kūrėjų valią.