RSS

Surinkti turinį

Citata



Kadangi visi aplinkui netenkina Šapranausko įgeidžių, ką kalbėt, kad jis jūsų reikalavimus patenkintų.

"Jei valstybė žmogui neturi atsakomybės, ką jau kalbėti apie žmogaus atsakomybę".


Apie mus

Shake your būtį! "Uroboras" yra krikdemiškas laikraštis apie menininkus, sportininkus ir jų darbus.

Pasiekti redaktorių Karolį Jachimavičių galite paštu: "karolis *etta* uroboras *taškas* lt"

arba mob. tel. nr. +370-610-07086.

Visur draugai

pasakaKaimas - tai industrinės mažumos.

Važiuoju vakar su mašina ir kaip viską perpasakojantis blogeris girdžiu per radiją, kaip kažkoks projektas, rimtas projektas, turintis savo logotipą, sako, kad jie draugauja su one.lt ir dar kažkuo. Visi čia Lietuvoj su visais draugauja užuot dirbę. „Opus 3” draugauja su “Kultūrpoliu“, „Menų spaustuve“ ir „Ore“, „Kino pavasaris“ draugauja su „15 min”, “15 min” draugauja su su “Voyage-voyage.lt”, “Silence” draugauja tarpusavy. Visi su visais, išvien, kaip vienas.

Žodis “draugas” rimtas ir įpareigojantis. Draugai draugų nelaimėje nepalieka, jiems visada galima paskambinti ir trinktelti per stygas, minti ant pedalo, kad galbūt gali ką nors padaryti pigiau, galbūt gali padaryti dabar. Dažniausiai tokia renginio organizatoriaus ir žiniasklaidos priemonės draugystė pasireiškia, kad pastaroji nemokamai transliuoja ir skelbia pirmųjų informaciją, dar parašo ar nufilmuoja jiems (ne apie juos, jie draugai) reportažą, suskelia nuotraukų galeriją ir visa  už tai, kad organizatoriai parodys žiniasklaidos priemonės logotipą. Nėra nieko labiau įtikinančio ir paguodžiančio, kilniai misijai įkvepiančio negu pažadas „Mes galvosim apie jūsų logotipą“.

Saulei šviečiant, lietui lyjant.

Taip pamažu prekybos skyriai pradeda diktuoti užsakymus kūrybiniam branduoliui: „Ei, mes turim žmones, kurie daug galvos apie mūsų logotipą, padarykit jiems ką nors išskirtinio“. Kol jūsų pagrindinė veikla kentės, bus sukurta tvirta draugystė švelniam apsikeitimui logotipams.

Tai visur. Šių metų muzikos fenomenas, leidybinę firmą primenantis „Silence“, su Marijum Adomaičiu, Juste Arlauskaite ir Leonu Somovu ir Linu Strockiu, taip pat labai draugauja. Duodamas interviu man Strockis „on the record“, aptakiai aiškino apie žmones, atsiduriančius tavo gyvenime tam tikru metu, iš kurių tu semiesi, mokaisi. Pasikeičia aplinkybės, išnyksta kapitalo golfo srovės, dingsta veiklos ir nebelieka draugų.

Prašuoliavus keturiems apokalipsės raiteliams, prisimeni tuos kurie myli, bet tyli.

O kas buvo praeitą savaitę? Ar praeita savaitė apskritai buvo?

Praeitą savaitę galutinai nurašiau „TV Antį“. Laidos karvedys Aidas Puklevičius kartais nesugeba atskirti žinių parodijos ir satyros nuo pačių žinių, todėl vietoj humoro kartais tenka žiūrėti į įprastus reportažus. Jam dar nuo „Dviračio“ skilimo tenka klausyti lyginimų su Haroldo Mackevičiaus komanda, o prisitaikyti prie abstraktaus plačiosios publikos skonio, nepavyksta. Užtat tie, kurie yra skaitę ar girdėję jį rimtai kalbant apie politiką, gali įsivaizduoti, kokio lygio laidą jis galėtų padaryti, jeigu juokautų nesistengdamas.

Kažkoks praeivis feisbuke mestelėjo nuorodą į mano pražiūrėtą lietuvišką „Piratų partiją“ ir buvęs iškeiktas komunistu, atsikirto „Šaudykim žydus“. Tokia ta ideologijų perskyra Lietuvoje: ne pagal požiūrį į nuosavybę, o pagal Antrojo pasaulinio karo istoriją. Nesiseka man rasti normalių konkurentų, gal net priešų, o gal man būtų rezultatyviau kovoti su tikrais vėjo malūnais. Daug kas gali priimti pagyras ir pagurklio paglostymus ad hominem, tačiau jeigu pradedi tokiu pat tonu kritikuoti, tai jau blogas tonas civilizuotoje diskusijoje. Pergalė tiems, kurie kaunasi, tačiau ar gali kautis save piratais, jūrų plėšikais, nusikaltėliais, kurie grobia turtą, panaudoję prievartą, kažkokie vagys?

Tačiau prastas šoplifteris nenori būti piratu.

Ir prastas donskis nenori būti europarlamentaru. Aš nesuprantu, kaip tokie, išsilavinę, į Europos Parlamentą renkami žmonės, gali privelti tiek daug prieštaravimų kaip Donskis paskutiniam savo komentare „Delfi“.

Ar homoseksualūs žmonės priklauso lietuvių tautai? Ar gėjams ir lesbietėms turi likti vietos Lietuvos viešajame gyvenime? Ar turi teisę kitokios lytinės orientacijos ir tiesiog kitokie žmonės Lietuvoje atvirai prabilti apie save ir tuos, kuriuos jie myli? Sunku rasti kito paaiškinimo tokiai sofistikai kaip noras užšokti ant pigų triukšmą generuojančių staklių.

Ar kas ribojo Ruslano Kirilkino teises po to, kai jis prasinešė Lietuvos gyvenime? Ar kas uždarinėjo gėjų klubus? Ar kas nors atiminėjo pilietybę iš su ta pačia lytimi besikrušančių asmenų?

Donskis kaltina Lietuvą antieuropietiškomis vertybėmis, tačiau pamiršta, kad pati Europa valgo save ir iš Konstitucijos projekto išbraukė krikščionybę. Ar tai buvo europietiška? O galbūt tame reikėtų ieškoti antisemitinių šaknų ir grįžimo prie Dzeuso, Jupiterio ir Odino? Ar Donskis norėtų paneigti, kad jo švietėjiškos idėjos, iš kurių išsivystė dabartinės demokratijos ideologija ir ja grįsti valdymo aparatai, yra kilusios iš krikščionybės?

“Lietuvoje žydai jau seniai ir atvirai aptarinėjami kaip kažkokia paralelinė visuomenė – tarsi jie niekada nebūtų buvę moderniosios politinės lietuvių tautos ir jos projekto dalis”, sako Donskis, tačiau ar kada nors yra atvirai pareiškęs “mes, žydai” ir kėlęs tokią diskusiją “Santara-Šviesa” vadinamoje Lietuvos politikos paraštėje? Nepamenu, nežinau, negirdėjau.

Ir ne, žydai nėra lietuvių tautos dalis. Žydai yra Lietuvos visuomenės dalis. Tautos pagrindu kuriama valstybė, tačiau iš tolerancijos ir meilės į ją įtraukiamos ir tautinės mažumos: rusų, lenkų, žydų tautų dalys.

Donskis nesupranta, kad Nepilnamečių apsaugos nuo neigiamos viešosios informacijos poveikio įstatymas yra krikščioniškas, ir nors moralizuojantis ir smerkiantis, tačiau išlaikantis viltį, kad žmogus pasitaisys. Šiemet netgi „progresyviosios“ Amerikos genetikai atmetė galimybę, kad homoseksualumas gali būti genuose, o nepatogios psichiatrų įžvalgos apie tiems keistos seksualinės praktikos ratams būdingas depresijas praslįsta pro CNN, atvirų demokratų kanalo, redaktorius.

“O kaip kitaip reikia suprasti idėją, kad homoseksualumo, kaip ir kitų žalingų ir pavojingų dalykų, propagavimas gali būti baudžiamas?”, klausia Donskis. Jam atrodo, kad bet koks triukšmas, bet koks sakymas, bet kokia informacija yra propagavimas, tačiau pats būdamas sofistas pamiršta, kad propagavimas yra nušvietimas teigiama šviesa. Ne jų darbai, ne jų vardai, o jų nuodėmės, autofobiško, savinihilistiško pasirinkimo šlovinimas. Jie gali pasikeisti, tačiau Donskis mano , kad homoseksualų pasirinkimas įprasmina ir užbaigia jų gyvenimą. Jis pamiršta, kad viskas yra laikina, ir yra įsitikinęs, kad kaip yra dabar, taip bus per amžius.

Ką jau kalbėti apie jo nuoseklumą, kai kažkieno nuodėmės tampa bendros visiems, šiuo atveju normaliems žmonėms, kažkokio girtuoklio buitinis smurtas tampa visos Lietuvos atspindžiu. Kolektyvine atsakomybe grįstas kelias į gulagus ir aušvicus.

Linas Jokubaitis

Donskis, sprendziant is jo paskaitu ir knygu, tikrai nera issilavines zmogus. Gal mokytas, bet taip ir nepasimokes, ar kazkas tokio. Kai jis isvaziavo uzdarbiaut i diskusiju kluba, galvojau, kad is dvieju emancipatoriu - Kuolio ir Dosnkio, liks tik vienas, bet buvau durnas, nes Donskis nusisneka dar intensyviau. Su situo Donskio aprasymu visiskai sutinku. O cia svarbus savaites renginys ir geras logo http://www.fasttuning.lt/5ibs/index.php

Apklausos

Lietuvos gyventojau, kas jums svarbiau? Kurį labiau palaikot?:

Komentaras

Lietuvoje intelektinės nuosavybės vagys ruošiasi kurti "Piratų partiją". Piratavimu yra vadinamos intelektinės nuosavybės vagystės, tad jau pavadinime pasakyta, koks yra jų tikslas - vogti, imti be atlygio tai, ką sukuria kiti, prieš tų kūrėjų valią.