RSS

Surinkti turinį

Citata



Kadangi visi aplinkui netenkina Šapranausko įgeidžių, ką kalbėt, kad jis jūsų reikalavimus patenkintų.

"Jei valstybė žmogui neturi atsakomybės, ką jau kalbėti apie žmogaus atsakomybę".


Apie mus

Shake your būtį! "Uroboras" yra krikdemiškas laikraštis apie menininkus, sportininkus ir jų darbus.

Pasiekti redaktorių Karolį Jachimavičių galite paštu: "karolis *etta* uroboras *taškas* lt"

arba mob. tel. nr. +370-610-07086.

Ar Lietuvos valstybė yra stipri valstybė?

Ar Lietuvos valstybė gali suplėšyti telefonų knygą? 

Šis rašinys nepateko į "Atgimimo" puslapius, nes buvo ne visai tai, ko tikėjos redaktorius. Gavos mano politinė programėlė.

To trečiadienį klausė ant Konrado Adenauerio fondo šiuo metu stovinti politika.lt diskusija. Penki visuomenei daugiau mažiau žinomi, bet žinomi asmenys, moderuojant Mantui Adomėnui, dalinosi savo nuomonėmis, įžvalgomis ir nusišnekėjimais (dalyvavo Kęstutis Jauniškis, vienas Sekmoko publicistų, Kubiliaus patarėjas Mykolas Majauskas, "Verslo žinių" redaktoriaus pavaduotojas Ramūnas Terleckas, ir Laisvosios rinkos instituto Rūta Vainienė, kuri labiausiai nusišnekėjimais ir pasižymėjo). Replikavau iš savo kėdės ir aš, bet iš mandagumo ir dėl aplinkinių spaudimo, nesiplėčiau iki atskiro komentaro, todėl dabar pasinaudosiu „Atgimimo“ suteikta proga.

 

Mano galva, Lietuvos valstybė yra silpna. Tik neseniai kariuomenės vadas Arvydas Pocius pripažino, kad Lietuvos sprendimas nesipriešinti Sovietų Sąjungai buvo gėdingas. Kad reikėjo gintis. Iki šiol didžiuoju modernios Lietuvos pasipriešinimu buvo laikomi partizanai, ėję į mūšį jau po okupacijos. Paskirų grupelių išpuoliai tai buvo, o ne lietuvių tautos bendra gynyba.

 

Daugeliui iki šiol aktualioji Lietuvos istorija prasideda nuo tremtinių ir tremtiniuose daugybė žmonių mato lietuviškumą. Neva, tos nekaltos aukos Sibire už Lietuvą kovojo. Aukizmas, daug kam yra lietuviškumo pagrindas. Kiek gyvos visuomenėje herojiškos savanorių kovos trim frontais Pirmosios respublikos aušroje? Tarp istorikų, istorijos mėgėjų ir kol moksleiviams reikia atsiskaityti už tą kursą. Savanorių kovos buvo ne partizaniškas maištas, o tikra gynyba, tačiau jie visuomenei nėra herojai. Herojus yra mitinis feodalas Vytautas, ne tie galvas guldę respublikonai. Nemanau, kad tai stiprumo požymis

 

Audroniui Ažubaliui koks nors kandus barzdotas apžvalgininkas vis primena, kad jis žadėjęs iš SSRS reikalauti kompensacijos. Kaip gerai būtų gauti pinigų už tas skriaudas! Ne vienas apie tai šneka, tačiau labai labai mažai kas šneka, kad svarbiau yra pripažinti patį komunizmą nusikalstama ideologija ir pasmerkti komunistų nusikaltimus globaliu lygiu. Lietuvoje gali išgirsti priekaištų žydų komunistams, tačiau Dovidas Katzas, iš Lietuvos kovojantis už Holokausto vykdytojų teismą ir prieš antisemitizmą, gerai pastebi, kad valios ir iniciatyvos smerkti savo komunistus Lietuvoje nėra. Kartais išlenda – Degutienė pavadina Juršėną komunistu, tuo ir baigiasi.

 

Nenori lietuviai kovot, nes patys dažnai prisitaikydavo prie sistemos, daugybė buvo komunistų partijos nariais, šlovino Leniną ir iki šiol nekenčia sėkmės. Vienas aktyviausių iš tų retų kovotojų už teisingumą už komunistų nusikaltimų Vytautas Landsbergis praeitą savaitę pareiškė, kad visai nenori susitikti su Gorbačiovu, nes jis yra melagis. Nebeturi ryžto įrodinėt pasauliui, kad blogis yra blogis. O toks susitikimas atkreiptų pasaulio dėmesį ir būtų dar viena proga visiems priminti, kaip buvo.

 

Taigi, Lietuva nėra atspari blogiui, todėl nėra stipri. Tas atsispindi ir Seime – Sacharukas nepašalintas, apie gėjus šaudyti raginusį Veselką niekas apskritai neužsiminė, užtat Mantas Adomėnas Seimo etikos komisijos baramas už vaizdžią kalbą. Konservatoriai nežinojo, kaip vertinti pinigus už meilę siūliusį Stomą, įeina porai savaičių į patą ir mikčiojimą, Kupčinskui neliečiamybė neatimama, Seime lieka net baudžiamąja tvarka ieškomas Lementauskas. Nėra stuburo, nėra stiprybės, kaip smilgelės vėjyje plaikstos.

 

Šiuo metu, kai rašau, Seimas su Vyriausybės paraginimais svarsto, ar vestis Lietuvai prabangos ir progresinius nelygių salygų mokesčius. Ar gali būti stipri valstybė, kurioje vieni žmonės ne patys užsidirba savo turtą, o sukuriant nelygias sąlygas ir paimant iš tų, kuriems gerai sekasi? Vienkartinė iliuzija. Ir tai stumia konservatoriai ir jų vadovas Andrius Kubilius, kuris pastaruosius metus kalbėjo ir kalbėjo apie verslumą, sėkmę, atsakomybę, ruošėsi mažinti gyventojų pajamų mokestį. Tiesa, tai ne vien Lietuvos, bet ir visos Europos problema, laukiančios, dvejojančios, bijančios Europos. O Lietuva taip ruošias daryt, nes visi taip daro. Ar tai stiprumo požymis, toks prisitaikėliškumas? Bestuburiškumas.

 

Dar apie kovas. Didžiausiu sovietmečio disidentu visuomenėje laikomas ne koks Bogušis, kokia Sadūnaitė ar Terleckas, o savižudis Romas Kalanta. Štai kaip reikia kovoti prieš priešą – ne imti kalašnikovą ir eiti į KGB būstinę, o susideginti. Haha, visi išsižudėm, dabar komunistai negali mūsų pasiekt. Tai dabar džiaugsimės, tik, gaila, kad nebėra mūsų tarp gyvų. Kovojam ne tam, kad mirtumėm, kovojam tam, kad gyventumėm. Šis herojus taip pat mūsų silpnumo požymis.

 

Vytautas Lietuvoj yra mitinis pamatas, sovietmečio pradžia – modernioji istorija, o tarpukario Lietuva – prarastasis aukso amžius. Smetonos laikais, tai va, gerai buvo. Nelabai kas gali tiksliai įvardinti, kas gerai buvo, bet diktatorius Smetona daugeliui asocijuojas su gerove. Uždraudęs konkuruojančias partijas, persekiojęs ir žudęs oponentus, varžęs laisvą žodį lukašenkiškas vadas! Jo kultelis tik rodo, kad visuomenė yra neatsakinga, nesuvokia demokratijos, laisvės, netiki į Dievą, galų gale, ir tokia visuomenė negali būti stipri.

Vienas iš diskusijos trečiadienį dalyvių šnekėjo, kad Lietuvos žiniasklaidos stiprybei yra labai svarbios PVM lengvatos. Taip, žiniasklaida tam pritartų. Ta pati žiniasklaida, kuri viena ranka vis trimituoja apie lygybę ir pyksta dėl skirtingų sąlygų, protekcionizmo, pati nenori būti lygi su visais, nenori pradėti nuo savęs. Ji neva kažkokia ypatinga. Tai be abejo, silpnina valstybę, kaip ir visos išimtys. O ir tai, kuo užsiima Lietuvos žurnalistika gali kelti geriausiu atveju liūdesį – puslapiai ir eteriai, nuo mažų miestelių iki respublikinės žiniasklaidos, pilni užsakytos reklamos, pataikavimų, nepagarbos, šantažo. Jautresnis po vieno numerio laikraščio „Resp...“, atsiprašau, kad priėmė nacį Čekutį, tai neišeina kitaip vadint kaip „Diktatūra“, po vieno „Diktatūros“ numerio gali likti paslikas gulėt. Silpna žiniasklaida, silpna ir visuomenė.

 

Naciai Lietuvoje nesulaukia plataus pasmerkimo. Su ruse susituokęs Murza laikraščiuose aptarinėjamas su tokiu pat čiauškališku entuziazmu kaip Bunkė, Zvonkė ar Papkė. Seimo nariai eina su svastikuotais jaunuoliais Gedimino prospektu ir tylu. Bent valdžia – Grybauskaitė ir Degutienė – nedvejojo nacizmą pasmerkt. Faktas, kad dalis lietuvių dalyvavo Holokauste, taip pat dažniausiai lieka paraštėse, o vykdytojų ieškot nesistengiama. Bet būtent tik įvertinusi Holokaustą Lietuva gali grįžti į pasaulį. Suvokti, kad tie naciai nebuvo kažkoks neaiškus šmėkštelėjimas, kad antrasis pasaulinis karas nebuvo kažkur toli, kad mes buvome Europos dalis. Simpatijos šiai neapykantos ideologijai taip pat rodo baimę, savineigą, todėl ir silpnumą.

 

Kitas gali sakyti, kad nepritarimas homoseksualizmui yra Lietuvos stiprumo požymis. Tačiau dažniausiai Lietuvoje nepritariama ne homoseksualizmui, o nekenčiama jo propaguotojų, nekenčiama ne nuodėmės, o žmonių. Ryškus silpnumo požymis.

Daugeliui siaubą ir nustėrimą kelia lenkų noras rašyti savo pavardes su W ir gatvių pavadinimus lenkiškai. Šaukiama, kad tai susilpnins lietuvybę. Reiškia, taip šaukiantys žmonės, išvažiavę iš Lietuvos, pavyzdžiui, pakeliaut, pasidaro silpni ir jų tapatybė pradeda zmekti. Iš tiesų, to žmogaus tapatybė silpna, jis aukština lenkus. Jeigu šalia yra lenkas, lietuvis pradeda menkti.

Lietuvių verslumas... Kaip įsivaizduojamas dirbantis lietuvis? Vargšas valstietis. Jokiu būdu ne klestintis ūkininkas, ne miestietis, ne pramonininkas, ne verslininkas, ne. Žemę nagais iš vargo ariantis bėdžius. Ką kalbėt apie jau minėtą neapykantą sėkmei ir pavydą? Valdžia turi duot, Smetona turi pakelt atlyginimą.

 

Galėčiau tęst smulkesniais pavyzdžiais, bet pabaigsiu kalba ir alkoholio reklama. Su kokia baime kalbininkai žiūri į bet kokias naujoves, kaip neįsileidžia net visiškai lietuviškų naujadarų iš gatvės ir interneto, kelia nuostabą. Jie tiesiog neigia realybę – didžioji dalis sako „maikė“ ir ši valstybė dar stovi. Tikrai stovi, galbūt nėra tokia silpna, kaip aš čia taškiaus. Stovi jau daugiau nei 20 metų. Tačiau niekada negalime žinoti, kad Rusijai neužeis ant galvos durnumas. Komunistai nebegalėjo toliau stumti savo bergždžios filosofijos ir atsitraukė, kadangi nebematė prasmės. Blogis juos nustekeno. Kas ten žino, ar nesuims jų nostalgija seniems komunistiniams laikams ir jie nuvertę Putiną ir vėl išgrobstę fabrikus, nepatrauks link Lietuvos. Komunistų partija rinkimuose į Dūmą gavo 20 proc. balsų.

 

Ir apie alkoholio reklamą. Taip ir neišgirdau nei vieno Seimo nario kitokio paaiškinimo nei kad alkoholis žudo, alkoholis žmogų paverčia tuo ir anuo, alkoholis daro tą, daro tą. Vis aplinka kalta. Kad žmogus pats geria. Pats visada sprendžia, kaip elgtis. Ar gerti, ar būti neištikimam. Prieš šeimą ir tiesą ėję komunistai paliko ir tai – požiūri, kad neištikimybė, melas yra natūralus ir neišvengiamas dalykas.

 

Ir taip toliau. Stiprumo negali būti per daug.

Simonas

nezinau pezalai man cia nieko realaus teisingo ar apskritai protingo neturi ka veikt tai sugalvoja silpna tauta ta lietuva nemanau kad silpna tauta gali tureti seniause gyva kalba zemeje o tai reiskia jog tik lietuvei sugebejo islaikyti kalba ir tai reiketu gerbti kaune rusai ismoksta lietuviu ir nemato problemu o va vilniui lenkai jau sakes ko jus ligiuojates i ta lenkija as nesuprantu taigi pati labiausei negerbema tauta pasaulyje tie lenkai kur be paklausi visi ju nemegsta jie kaip kinai tik kinais galima pasitiketi jeigu jie duoda zodi.... musu kalba gerbe pasaulis bet nesugebam jos gerbti patys tai galbut yra silpnybe bet tik stiprus gali suvogti savo silpnybes ir jas istaisyti salis nesusikure per metus taigi ir taisytis gali ilgiau... apskritai musu salis yra ganetinai vieninga nur buna issimciu ... turime praeiti kuria taipogi zino pasaulis o ir dabar lietuvos vardas daznai minimas del sportiniu ir moksliniu pasiekimu tik nemokame to vertinti turime viena didziausiu nusikalstamumu ir korupcijos rodikliu tai irgi galime vertinti gi proteviai kursiai siurpino visa europa su savo piratavimais. Turim geras alkoholio gaminimo tradicijas tik kaskodel tai kas gero isvezam i uzsieny o net Lituanikos degtine gaminam su lenkisku spiritu... nes vienintele lietuvos spirito gamykla (nzn buvo ar tabera rekonstruojama) zodziu kuriat menkas temas su menkom ziniom neturit ka veikt eikit pasivaiksciot i kiema sportuokit dirbkit bent jau akska naudingo o ne sapaliokit savo kreivas nuomones kurios daugumai neidomios ... pagal konstitucija zmogaus samone yra jo reikalas jis gale sneketi ka nori bet ar tada butina pilti suda sau ant galvos ??? Pase parasyta lietuvis o sako mano salis silpna taip isseina tu tada isvis slapia vieta nes net nesiimi kasko kad tai pakeistum nebaigi mokslu netelpi i politiko kede ir nevaldai salies..... gaila man autoriaus tuscias zmogus.... P.S. tai tik mano nuomone niekam jos nepersu ir nenoriu nieko izeisti jokiu nacistiniu ar rasistiniu minciu neskatinu ir nepletoju tik viesai issakau savo nuomone...

K. Jachimavičius

Šis mano komentaras yra vienas iš būdų, kaip aš siekiu pakeisti padėtį.

L.

:D

Anonymous

Bravo. Žmonai vakar perskaičiau prieš miegą. Ačiū už nuosekliai ginamą dešiniąją poziciją.
Mes taip pat nebijom lenkų, jeigu užrašytų gatvės pavadinimą, ta kalbą kurią Č.Milošas rašė.
Giedrius

asdf

o nacius sieji su nacionalsocializmu ar nacionalizmu? nes skirtumas yra

K. Jachimavičius

Naciai man - tai visi neo ir retro nacionalsocialistai ir visos jų rasistinės mutacijos.

j.

nevelkim dievo į statybas, pan karol

L.

"Jo kultelis tik rodo, kad visuomenė yra neatsakinga, nesuvokia demokratijos, laisvės, [b]netiki į Dievą[/b], galų gale, ir tokia visuomenė negali būti stipri."

Kodėl čia Dievas nėra problema? Man ir atrodo, kad būtent tokį aukos/beturčio/neatsakančio už savo veiksmus/pasyvuolio mentalitetą ir suformavo tas šūdas, kurio nėra.

K. Jachimavičius

Būtent, orientavimasis į nebūtį griauna. Orientavimasis į Dievą stato.

L.

Primena pezalus, Karoli. Kuom?

bilekas

Juokingai gaunasi Jums apie politiką. Ne gerąja prasme juokingai. Argumentacija stiprumo tokio, jog analogiškai galima pripaistyt apie absoliučiai bet kurią valstybę pasaulyje, neišmetant, nei JAV, nei Irano. Silpnos šalys tiek dvasia, tiek kūnu. Suvėrėt ant tos pačios smilgos, kas Jūsų matymu blogai su mūsų šalimi, ir nustatėt vieną diagnozę - chroniškas silpnumas. O jei tuos minimus "simptomus" Lietuvoj pagydytume - jau stipri šalis būtume? :)

Karvė

Daugeliui minčių pritariu, bet va dėl tų lenkiškų raidžių pase - mano supratimu didelė dalis lietuvių nemoka ir neplanuoja išmokti lenkų kalbos, todėl legalizavus tuos vardus dokumentuose, daugelis nesugebėtų nei tų vardų ištarti, nei užrašyti. Mano supratimu oficialiai valstybės dokumentuose turėtų būti naudojama valstybinė kalba(os). Kol lenkų kalba nėra valstybinė vardas turi būti pateiktas LT kalba, o jau papildomai - nors ir kinų. Tiesiog praktiškumas - niekas nedraudžia jiems nors ir ant kaktos savo vardą užsirašyti - tau jų laisvė.

Dėl dvikalbių gatvių pavadinimo - manau kad jie būtų praktiškas ir logikai neprieštaraujantis sprendimas. Svarbu, kad valstybine kalba kalbantys žmonės suprastų, o jau tada galimi ir pričindalai...

okeana_burbuls

Second that. Valstybinė kalba yra lietuvių. End of story.

K. Jachimavičius

"Second that". As if you cared about it, you hypcorite.

K. Jachimavičius

"Second that". As if you cared about it, you hypcorite.

Apklausos

Lietuvos gyventojau, kas jums svarbiau? Kurį labiau palaikot?:

Komentaras

Lietuvoje intelektinės nuosavybės vagys ruošiasi kurti "Piratų partiją". Piratavimu yra vadinamos intelektinės nuosavybės vagystės, tad jau pavadinime pasakyta, koks yra jų tikslas - vogti, imti be atlygio tai, ką sukuria kiti, prieš tų kūrėjų valią.