RSS

Surinkti turinį

Citata



Kadangi visi aplinkui netenkina Šapranausko įgeidžių, ką kalbėt, kad jis jūsų reikalavimus patenkintų.

"Jei valstybė žmogui neturi atsakomybės, ką jau kalbėti apie žmogaus atsakomybę".


Apie mus

Shake your būtį! "Uroboras" yra krikdemiškas laikraštis apie menininkus, sportininkus ir jų darbus.

Pasiekti redaktorių Karolį Jachimavičių galite paštu: "karolis *etta* uroboras *taškas* lt"

arba mob. tel. nr. +370-610-07086.

Timūras Augucevičius klausia: Ar žinai ką valgai?

Timūras Augucevičius (27 m.) bakalauro baigiamajame darbe nagrinėja socialines tendencijas ir informacinio dizaino peripetijas. O konkrečiau – sukūrė menamą konferenciją "Neigiamaistas" ir jos vizualinę formą.

timuras_augucevicius

- Kokios priežastys paskatino imtis šios temos? Pastaruosius kelis metus aš pastebiu aktyviau gvildenamą diskusiją Lietuvoje. Tai wannabe trendy ar tiki dėstomom tiesom nuoširdžiai?

- Visų pirma noriu pasakyti, kad visada stengiuosi būti nuoširdus (jei aš kada nors pagaučiau auksinę žuvelę vienas iš norų būtų, kad žmonės dažniau jaustų atsakomybę už savo veiksmus). Temą rinkausi labai atsakingai. Pagrindinis kriterijus buvo temos aktualumas man pačiam, nes tikiu, kad tik tada galima sukurti stiprų poveikį turintį darbą. Save vadinu mąstytoju. Mane domina daug mūsų gyvenimo aspektų ir norėjosi savo mintimis pasidalinti su kitais. Labai daug motyvacijos šiai temai gavau iš Frederiko Beigbederio knygos 14,99 eurų. Nuostabi knyga. Sujaudino autoriaus nuoširdumas. Savo darbe norėjau kalbėti apie labai panašius dalykus: gyvuliškas šiuolaikinio pasaulio vartojimo tempas. Reikia pasakyti, kad mano darbas nėra vien apie tai ką mes valgome, kur kas svarbiau kodėl mes tai valgome. Mane pribloškė nesenai išgirstas faktas: mūsų mitybos įpročiai per paskutinius 50 metų pasikeitė labiau nei per pastaruosius 10000 metų. Mes tapome visiškai priklausomi nuo prekybos centrų. Vien iš to kyla daugybė šiuolaikinių problemų.

- Be pagrindinės temos – papasakoti apie pramonėje naudojamus chemikalus ir jų žalą, yra ir kitas leitmotyvas – perteklinis vartojimas.

- Labai švelniai įvardini “perteklinis vartojimas”. Man labai nepatinka terminas “vartojimas”. Tai atėjo iš narkomanų, alkoholikų ar kitas priklausomybes turinčių socialinių grupių. Anksčiau gimdavo žmonės, dabar gimsta vartotojai. Man dar nepatinka terminas “vartojimo kultūra”. Visiška nesamonė. Vartotojas nuo žmogaus labai skiriasi. Vartotojas yra juridinis statusas, o žmogus yra gyvybės forma. Vartotojas gyvena burbule, žmogus gyvena ant burbulo (planeta Žemė). Vartotojas tiki tuo kas jam sakoma, žmogus žino kas yra tiesa. Blogiausia šioje situacijoje, kad vartotojo, vartojimo ir panašios sąvokos jau tapo norma, savaime suprantamu dalyku.

DESRELE 500X820@240dpi

- Savo darbe pateiki ir informacijos komunikacijos schemą. Tai jau tampa tradicija XXI a. dizaineriams. Visada laikiausi nuomonės, jog dizaineris turi numatyti kaip, kokioje terpėje ir kokiu tikslu jo darbas „gyvens“. Ir reikia ne tik klausytis, bet ir siūlyti.

- Mano darbas susideda iš 3 dalių. Visos dalys yra nuosekliai susijusios ir viena kitą papildo. Pagrindinis tikslas, kaip dizaineriui, buvo informacijos komunikacijos schema. Reikėjo sukurti bendrą informacijos komunikacijos schemą taip, kad ji veiktų kiekvienoje iš 3 dalių. Pagrindinis principas buvo nuo bendrumo eiti link detalių. Schemoje tai atrodo taip: VAIZDAS -> ŠŪKIS (PAVADINIMAS) -> PAAIŠKINIMAS (TEKSTAS). Norint, kad ši schema tinkamai suveiktų, reikia laikytis sudedamųjų darbo dalių eiliškumo. 1. Publikai parodomi plakatai kviečiantys į renginį. Pateikiama bendra informacija apie renginį. Šiame etape labai svarbu sudominti ir suintriguoti žiūrovą. 2. Jau susidomėjusiems žmonėms originaliai pristatoma tema (šiuo atveju video-prezentacija). Pateikiama dar daugiau informacijos, bet žiūrovą būtina paruošti sekančiam etapui. 3. Pristatomas ir įteikiamas leidinys savarankiškam, išsamesniam informacijos analizavimui. Leidinio tikslas – pateikti tik tam tikrus atsakymus ir dar labiau motyvuoti žmogų pasidomėti pristatyta tema savarankiškai. Svarbu pasakyti, kad skatinimas savarankiškam informacijos rinkimui buvo pasirinktas neatsitiktinai, nes mano įsitikinumu, tokio svarbumo žinios yra geriausiai priimamos savarankiškomis pastangomis. Tiesos ieškojimas yra labai panašus į anoniminių alkoholikų susirinkimuose praktikuojamus užsiėmimus. Tie patys 12 žingsnių galioja ir žmogui norinčiam pakeisti savo mikybos įpročius, tik tai yra sunkiau, nes sistema nelabai nori, kad jūs keistumėte savo įpročius.

DUONA 500X820@240dpi

- Darbo tikslai. Juos tu išsikėlei labai aiškius ir kiekvienai užduočiai atskirai. Tikras misijos ir vizijos pavyzdys.

- Ačiū. Aš norėjau viską padaryti kokybiškai, todėl viską sau papildomai apsunkinau. Turėjau bendrus darbo tikslus ir atskirus siekius kiekvienam etapui.

Renginiui iškelti tikslai:
1. Reikia tik bendrai pristatyti surinktą informaciją, nesigilinant į detales.
2. Būtina aiškiai nurodyti problemą.
2. Būtina įkvėpti ir paskatinti keisti savo gyvenimo įpročius.
3. Reikia pateikti informacijos šaltinius savarankiškai problemos analizei ir pirminius variantus jai spręsti.

Logotipui iškelti tikslai:
1. Tinkamai reprezentuojantis temą.
2. Originalus.
3. Numatytos plataus panaudojimo galimybės (dydžiai, aplinkos, pagaminimo būdai).

Plakatams iškelti tikslai:
1. Pozityvūs ir skatinantys domėtis pristatoma tema.
2. Konkretūs, bet išlaikantys intrigą.
3. Originalūs, bet paprasti ir aiškūs.
4. Patrauklūs ir nedramatizuojantys, bet ne banalūs ir ne lėkšti.
5. Plakatai turi motyvuoti ir reprezentuoti.

Prezentacijai iškelti tikslai:
1. Turi būti pateikiama rimta ir patikima informacija.
2. Informacijos pateikimas turi būti lengvas ir pozityvus.
3. Turi paskatinti susimąstyti apie šiuolaikinio pasaulio problemas ir priežastis.
4. Filmas turi įkvėpti ir paskatinti keisti savo gyvensenos įpročius.

Leidiniui iškelti tikslai:
1. Pristatyti galutiniu motyvuojančius faktus.
2. Nurodyti informacijos šaltinius savarankiškai jos paieškai

GUMA 500X820@240dpi

MESKA 500X820@240dpi

- Logotipas. Ar nemanai, kad socialinio plakato ir bendriau informacinio dizaino temoje reikėtų vengti žaidimų didinančių skaitomumo problemas. Prisipažinsiu, pamatęs darbą gynimuose aš turėjau kelis kartus fokusuoti savo akis tam, kad tas pagaliukų žaidimas man taptų įskaitomas ir sužinočiau pavadinimą. O jei turėčiau tik kelias sekundes bėgdamas pro šalį? Juk tokia reali situacija, jei konferencija būtų komunikuojama miesto erdvėje.

- Visą projektą kūriau kaip pusiau realų su viltimi, kad kada nors pavyks jį įgyvendinti. Diplominis darbas buvo gera repeticija. Nemažai žmonių manęs klausinėjo apie logotipą, bet aš nelabai ir norėjau jį padaryti patogiai įskaitomą. Pasirodė netinkama, kalbant apie nepatogius dalykus apjungti juos patogiu logotipu.

- Laboratorinė atmosfera, sterilūs, įsimenantys ir kas svarbiausia kokybiški vaizdai veda link minties, jog domiesi fotografija ar pats fotografuoji?

- Taip. Domiuosi šia meno forma nuo vaikystės. O prieš 15 metų gavau dovanų pirmą fotoaparatą Smena 8 ir turiu iki šiol. Taupydavau kuklius kišenpinigius, kad galėčiau išryškinti juostą ir padaryti nuotraukas 

- Tarp kitko, pastebėjau tokį dalyką, jog socialinėse temose pastaruoju metu labiau veikia stiprūs fotografiniai vaizdai, o vektorinės grafikos ar tipografiniai sprendimai nueina į antrą planą. Manau čia prisideda bendras gyvenimo vardiklis – mes gyvename hiperrealybės pasaulyje. Vaizdai aplink mus photoshope paturbinti iki maksimalių spalvų, vaizdo kokybė filmuose HD etc...

- Labai gaila, bet tai neišvengiama realybė. Dabar labai dažnai technologija diktuoja meninį sprendimą ir jo kokybę. Per stipriai prisirišome prie technologijų. Idėja dabar yra nebesvarbu, svarbiau, kad tavo produktas būtų pagamintas už pigiai. Čia įžvelgiu, mums primesto, lietuviško nepilnavertiškumo komplekso šaknis. Labai dažnai užsakovas renkasi visažinio poziciją ir niekų gyvu nepripažins tiesos, kad tas, kuris atlieka jo užsakymą žino ir moka daugiau už jį. Pas mus - nenormalu pripažinti kito asmens pranašumą. Labai siutina lietuviškas kokybės standartas, jis nuo kokių 2003 net nebekilo. Užsakovai užklimpo ten kur prasidėjo Europos sąjungos teikiami privalumai, o kūrėjai parvirto po jais ir tyliai murkia džiaugdamiesi užsakovų “maloningumu”. Niekam nebereikia stengtis. Reikia, tik palaižyti užsakovui padelius.
Beje dar pasakysiu, kad laikausi nuomonės, jog visos technologijos yra geros, jas blogomis paverčia žmonių ketinimai.

- Skaitydamas aiškinamąjį raštą ir žiūrėdamas informacijos šaltinius pamačiau jao dau skaitei, žiūjai, klausei. Vieną šaltinių nurodai Frederic Beigbeder „€ 14,99“. Kažkada ta knyga man paliko įspūdį, bet dabar laikausi nuomonės, jog jis tiesiog spekuliuoja perteklinio vartojimo tema perspausdamas ją iki maksimumo ir lyg rezultatas turėtų moralizuoti. O iš tiesų skatina tą patį vartojimą. Po knygos išleidimo net padidėjo susidomėjimas šia profesija. Visi nori būti kreatyvais, kurie tik vartoja viską kas geriausia ir ATSEIT mažai dirba.

- Man šis kūrinys paliko ne tokį neigiamą įspūdį. Reklamos poveikis žmonijai yra per didelis, aš gerbiu autorių už parodytą drąsą. Lietuvoje didžioji dauguma žmonių laisvalaikį leidžia prie televizoriaus. Va čia yra pati baisiausia hiperrealybė. Tiesa ta, kad dažnam žmogui lietuviška realybė yra rudos spalvos ir dar net su kvapeliu, o TV ekranas jiems tampa pačiu šviesiausiu langu į vis naujesnių ir geresnių dalykų kupiną ateitį. Aš užaugau provincijoje ir mačiau kaip televizija veikia vadinamajį “paprastą žmogų”. Tie paprasti žmonės, net nesvarstydami priima visą tai kas į jų veidus krenta iš TV ekranų. Viskas yra tiesa ir realus gyvenimas. Net sunku žodžiais įvardinti, kaip provincijos žmonės laukė kol jų gyvenvietėje pagaliau atsiras bent jau „Minima“. Pažiūrėk kokį poveikį TV daro mažiems vaikams... Nesutinku, kad ši knyga skatina vartojimą. Man ji įrodė, kad kritiškas mąstymas šiuolaikiniame pasaulyje ne tik sutaupys laiko ir pinigų, bet net gyvybę išgelbėti gali :)

OBUOLYS 500X820@240dpi

TRASKUTIS 500X820@240dpi

- Ieškojai realaus įgyvendinimo galimybių? Savo sukurtos medžiagos pritaikymo egzistuojančiam projektui, o gal šios konferencijos įgyvendinimo? Va portalas „Sveikasvaikas.lt“ „Login 2009“ konferencijoje nuskynė apdovanojimą kategorijoje „Geriausia iniciatyva internete“. Vadinasi tema susilaukia palaikymo.

- Palaikymas yra labai juokingas dalykas. Tam kuris nori kalbėti apie tiesą ir išvengti didelių nuostolių yra būtinas tinkamas laikas. Priešingu atveju teks įveikti tris tiesos priėmimo stadijas: išjuokimas, pasipriešinimas, priėmimas. Kai ėmiausi šios temos, pastebėjau, kad pataikiau ant bangos, tai man nelabai patiko. Tiesai pavojinga tapti main stream dalyku, nes ji tada praranda savo poveikį ir tampa panaši į nusigėrusią muzikos žvaigždę. Ji gali sakyti ką nori, o jums ji sukels tik pramogą ir kreivą šypsenėlę. Tiesa nėra mados dalykas.

- Man būna du maisto pasirinkimo kriterijai: skanu ir gražu (nes valgome ir akimis). Atsimenu pažiūrėjęs filmą „Fast Food Nation“ nuvariau į makdaką čyzburgerių. Aš čia prie to, kad socialinėse akcijose (foto, video, reklama) vertinu estetinę sprendimų pusę, bet poveikio man nedaro. Gal tas meninis vertinimas ir trukdo įsisavinti esmę...

- Visų pirma linkiu, kad atsirastų kriterijus: žinau ką valgau. Labai raginu pasidomėti vartojamo maisto ingridientais ir jų kilme. Žinokite ko reikėtų vengti, nes nuo to priklauso jūsų sveikatos būklė. Mūsų tautiečių nėra daug, ir yra mažėjimo tendencija, todėl tikrai vertėtų save labiau saugoti. Savo kūrybos filosofijoje labai daug vietos skyriau prasmingumui. Visko turėtų būti tiek kiek to užtenka. Viskas privalo turėti savo vietą ir aiškią paskirtį. Norėčiau, kad taip galvotų daugiau mūsiškių. Yra daug filmų ir kitos medžiagos, kuria buvo siekiama manipuliuoti žiūrovo sąmone ir pasąmone. Teigiamais ir neigiamais tikslais (neigiamais labiau), bet linkiu visiems pradėti dažniau klausti – KODĖL? Tada visiems bus tik geriau.

- Freelanceris ar agentūrinis?

- Dirbu pagal autorines sutartis. Su bičiuliais esame susibūrę į kolektyvą ir pasivadinome Wave Studija (www.wavestudija.lt). Tai nėra įmonė, mus sieja bendri kūrybos principai ir pasaulėžiūra. Dirbame su audio, video ir grafika.

Timūro sukurtas video šia tema:

---------------------------------------------------------------------------------------------

Bakalauro baigiamojo darbo vadovas: Robertas Jucaitis.

-joana

Viskas labai gerai , man labai patiko ... saunu

Viktoria

rekomenduociau paskaityti Naomi Klein "veikalus" bent jau.. kazkaip liudnoka ir labai jau mokykliska Beigbederi kaip ikvepimo saltini nurodyt. McDonalds.

Apklausos

Lietuvos gyventojau, kas jums svarbiau? Kurį labiau palaikot?:

Komentaras

Lietuvoje intelektinės nuosavybės vagys ruošiasi kurti "Piratų partiją". Piratavimu yra vadinamos intelektinės nuosavybės vagystės, tad jau pavadinime pasakyta, koks yra jų tikslas - vogti, imti be atlygio tai, ką sukuria kiti, prieš tų kūrėjų valią.